Thursday 9 February 2012

F.M.Dostojevski,"Mladić",1875. (odlomci)

F.M.Dostojevski,"Mladić",1875.



  • Ne može  čoveka svatko uvrijediti.

  • ...Jedino se to možda može objasniti time da nije bila pri sebi  kad je to učinila, to jest ne u onom smislu kako nam tvrde advokati za svoje ubojice i lopove, nego pod onim snažnim dojmom koji, ako je žrtva bezazlena, ovlada njome kobno i tragično.

  • Tvoja je Misao bila ona i glupa, dok je u tebi - uvijek dublja, a kad je izrekneš, smješnija je i nepoštenija. Jedino je kod nevaljalih ljudi koji samo  lažu sasvim obratno.

  • Ama, potajna spoznaja o moći  kudikamo više godi od javne vlasti Da sam bogataš koji ima na stotine milijuna, čini mi se da bi uživao baš u tome da nosim najstarije odijelo i da ljudi misle da sam najgori kukavac koji samo što ne prosjači, da me guraju i preziru: meni bi bila dovoljna sama spoznaja.

No comments:

Post a Comment