Tuesday 8 May 2012

Milan Rakić-Silno Zadovoljstvo


Jovan Dučić (levo) i Milan Rakić (desno)

Ja imam časove dugog očajanja,

Beznadežne tuge, obmana, i jada;
Ja imam časove kad se slatko sanja
I požudno želi i blaženo strada.

Ja imam časove čedne, krotke, smerne,
Kad čistotom trepte misli moje mlade,
I u mojoj dusi, pobožne i verne,
Zašumore himne, pohvale i nade.

Jest, duša je moja ko kutije stare, 
Što u svetom hramu na dovratku stoje,
Gde prolaznik svaki spušta skromne dare
Za smirene sveće i za bližnje svoje.

Pokolenje svako, veliku il’ malu,
Spustilo je u nju milostinju koju,
Ljubav ili mržnju, pogrdu il’ hvalu,
Osmeh ili otrov i žaoku svoju.

Sad kroz žile moje struje krvi razne,
Ja ropćem i pevam, ja kunem i slavim,
I koračam smelo, bez straha od kazne,
Krivudavom stazom i putima pravim!

Očajanje, tuga, beda? Prazne reči!
Kad na zemlji više nema moći te
Da u mojoj duši pomuti il’ spreči
Silno zadovoljstvo, osećati sve!



No comments:

Post a Comment